söndag, augusti 07, 2005

farväl till berlin

adjö -
meze favoritfik, pirate cinema, prenzlauerbergs dammiga hångelparker, kastanje allé, arkonaplatz marknad, salem och salsabils goda mat, adidasränder och fashionistas.

aufwiedersen - KW, hamburgerbahnhof, snobbiga trendmorsor med matchande barn i pk barnvagn, södagsstängda affärer och dyra kiosker, tiggande punkare, okopplade hundar, lummiga parker som inte nödvändigt vis är framsprungna ur stadsarkitektens penna, trabant safari, vespor, avslappnade dricka öl i parken stunder.

bye bye - snorkiga Västberlin.
ajö kreutzberg, den enda charmerande men bullriga del av forna väst jag uppskattar, ajö välsorterade pappershandlar där man kan skaffa en anteckningsbok per tanke.

vattentorn och ferhnsentorn! monbiijoupark, näckrosorna i weinbergspark!
jag kommer att sakna er!



jag måste gå nu, Säfflebussen väntar

1 kommentar:

Anonym sa...

ajaj, typiskt. man får äntligen ett meddelande o det e bara jävla reklam! har haft lite inlåningsfest ikväll (jag lånar ett hem så har int riktigt flyttat in) o vi hittade ett spel som hette inwest, vilket är typ österbottninsk monopol med lite triva om nejden som är åtminstone hälften reklam för lokala företag o tidningar inbakad i tips o vinkar.. vi tänkte skratta ihjäl oss! oj oj nothing is sacred, just gotta laugh along i guess..

men jo. berlin. där finns verkligen mycket. var där bara så länge att jag insåg hur lite jag hade sett av denna grå färgranna stad. nog ett ställe jag behöver fara o bo i något framtida stund. aldrig kul att säga farväl, aldrig riktigt lika när man återvänder (vanligast nog att jag själv är den som förändrats har jag märkt dock) men minnen varar ju så länge man orkar ta vara på dem.. din berlin andas ännu.