lördag, mars 25, 2006

arketyper

nu har vi besutat att det tema vi skall jobba under för kristinestadsutställningen är "arketyper".
jag känner mig smått lockad av att få fortsätta i min närhet/avstånds projekt.
jag hade tänkt blanda in minnet och beröring i grytan och röra om..

visst finns det ett symboltänkande i mitt arbetssätt, så det är inte ett bestigak2problem att vinkla in arketyper.


uppvärmningsgooglade, slog i wikipedia..
under sterotyper och arketyper hittade jag: antihjälte, arketyp, den evige ynglingen, den gamle mannen, den virrige professorn, femme fatale, galen vetenskapsman, privatdektektiv, sidekick, skurk, strerotyp, superhjälte och slutligtvis vamp.
förvånad, någon?

när jag slutar med andnödshosta, hjärnskakningsnysningar.. då skall knivarna vässas.
eller pennan snarare.

har ochså funderat över en del storstilade ideer jag närt genom åren, att de blir så mycket lättare genomförda i "rätt" medium. lätt genomförda är väl en underdrift då det känns som blodsvettåtårar emellanåt. kunskap erfarenhet mognad? äntligen i symbios.
?
ja! jag funderade. det kan ju vara något tillfälligt, bäst att passa på.

Inga kommentarer: