onsdag, augusti 16, 2006

onsdag

jag samlar bara på det bästa, jag gillar kaffelatte, en sån där lattevisp vi köpte till gudrun, men då visste vi inte att...

jag gillar att gå till biblioteket och bläddra i tidningar, just nu tittar jag i inredningstidningar och när hem-liga drömmar om att bo nångonstans som inte är en kompromiss. men hur jag drömmer rymms inte i tryck bland lantliv bohocharmiga loppisfynd charmigt vilsamt med ljuva rosor badrum med fåtöljer modern designhistoria med knorr och denna perversa trägårdshalleluja kör. inte en balkong eller altan är för liten; prunkaprunkaprunka!
ett hem som stilleben. lever gör vi nån annanstans.

efteråt går jag till tovedals, låter munsbitar av välsmakande möta min gom. vid deras fönsterbord uppstår märkvärdigt ofta någon sorts connection, pennan möter vitt papper, orden klär till sig bokstäver, förkropsligar sig.
utanför oavsett årstid en långsam parad av människor, ett lagom tjockt flöde som inte distraherar. och lösryckta fraser om dittendatten och kaffe.

efter måndagens miss med urladdat batteri, kom tisdagen med en smärre chock. när jag tittar på råmaterialet.. jag ser ut att bära världsproblemen på mina skuldror.
suck. inte bara fuldag utan tokschleten och deprimerad.
men det kan gå. för övrigt kan det vara bra ljus i kväll med. alternativ tagning.


strutsen stoppar huvudet i sanden, jag blundar.
om min uppkoppling vore snabbare skulle jag inte få stressanfall med näsblod då jag försöker flickra upp en bild.
nu skall jag duscha

Inga kommentarer: