måndag, september 25, 2006

den öde stranden

adjö sommar

så mycket förhoppningar, önskningar & intentioner med dig.
du infriar aldrig vad du lovar och jag slutar aldrig att hoppas.
jag önskar du ger.
något annat.
innan jag hunnit förstå vad faller höstlöven omkring mig.
sommar är en märklig relation; mina förhoppningar tampas med 5-dygnsprognoser,
värmeböljor och maglint melanom.
kyssar och brännmaneter - är det någon skillnad?

att blunda under en blommande syren ger näring åt mina drömmar.
att leva är att andas, det är lite lättare under en blommande jasmin.
dagen som inte borde ta slut har en ände med ett sammetsmjukt mörker.

till hösten har jag en mer okomplicerad relation. jag önskar ett vackert färgspel
och långa promenader i ensamt majestät.
en varmfamn med varmchoklad en regnig kväll.

Inga kommentarer: