torsdag, januari 18, 2007

seminarium

i antecknings boken, kursiv text är egna noteringar;
textens roll struktur kontrast komplement
sruktur textform
i snävaste begrepp, i den bemärkelse, hur jag tänker pratar om mitt ämne.
”trångföring”
allmäna termer personliga termer sandkornet i musslan
inledning (vad varför metod syfte)

att omsätta en känsla i ord – ord skapar bilder
jag skriver för att hitta till min pudels kärna
inte agera min egen kritiker
att umgås med mitt textskelett

minne vetenskaps teori, frånvaro glömska övergångar mutationer
språkliga varelser tänker
vad är minne rent kognitivt?
versmått/ modern dikt
modern obunden dikt håller i hop sig själv genom sitt innehåll?
tillskillnad från en sonett, som kan vara dålig, som hänger i hop i sin diktning

redovisa sammanhang 2007 och historien i backspeglen
komunicera om det du gör,
yes! I got it now
gramatik är för att behålla begripligheten
vi vill göra oss förstådda och omvänt hoppas vi att det finns intresse att förstå oss
att förhålla sig till noter, referera för att poängtera att denna tanke är jag inte upphovsman/kvinna till
subrosa, hemlighetsbegrepp, att leda in asociationer
självreflexiv metod
dialektik / metodik

att skriva poesi är att göra sig känslig för ordens inneboende smak materialitet & känslighet

beuys: varje människa är en konstnär
kippenberg: varje konstnär är en människa

det finns alltid en outplånlig rest av ”annanhet” hos ”den andre” /levinas

seamus heany en känsla omskapad i ord

Inga kommentarer: