torsdag, februari 08, 2007

smält snön

fortfarande kallt

jag minns inte vad jag drömt, men jag minns 3 mellan dröm och vakenhet tillstånds slutrepliker;
# om man smörjer in sig med blåbär blir man osynlig
#jag har aldrig förstått tjejvärlden, minns vagt att drömmen handlade om herr vs damtidningar
#kan det vara lika kallt idag, tro?
jag minns ochså att jag hörde terry reid sjunga "sweater"

för 1 timme sedan knackade en liten deppig (och vacker) markus på min dörr, han var tillbaka från kaoset, han hade gjort en cd till mig, terry, första spåret var sweater..

ovan, en ung sextiotals terry
och nedan 1969 års modell

det växte ut en gitarr som verkade växa fast, han blev sån där jämrans långhårig gitarrpiskar man. särkert kul för honom. men icke för mina ögon att skåda.
bye bye bäjbi.
men med sweater skall vi smälta snön.. och blåbärsoppa

Inga kommentarer: