fredag, maj 23, 2008

björklövshelgonet?

jag beslöt mig för en tur till münchen, om man är i bayern skall man ha koll på de katolska högtiderna.. det hade inte jag..
när jag kom fram var alla stängt! gallerier likväl som butiker. det var främst utställningar jag tänkte konsumera.
men, pinakotheken var öppna, jag gick på der moderne och förälskade mig i några verk av sigmar polke, det har ju hänt förr..
och på haus der kunst och bekantade mig med martin parr

för att vara en helgdag var många ute och flanerade.. väldigt många bar på björkris.. bastufestival? björklövshelgon?
det var svårt att överhuvudtaget hitta öppna kiosker resturanger å kaffe..
mitt livselexir intogs på starbucks, vad är poängen med den kjedjan?

ett bevis för att jag kan mobilfota å blåtandsgnissla..

2 kommentarer:

ponks sa...

Jaså, du har varit i München! Där har jag ju spenderat en hel hög av mina meningslösa dagar, bland annat precis under den här tiden igår. Ifjol menar jag. Jag cyklade omkring och fotade nazisymboler och sånt där som man får för sig att göra när man verkligen är desperat.
Jag har det lite svårt med München.

månica sa...

hela tyskland är ett minnesdelta, folkslag, svunna kungariken, och det stora ärret..
det är rätt torftigt att då omkring här bland historiskt splitter och syssla med nån sorts introvert minnesproblematik..

münchen bara nästan lät bli att regna på mig. det kan väl sägas vara positivt.