söndag, november 19, 2006

tack kjell

jag var i bryderi. i stort behov av moraliskt stöd. kjell fanns och kjell svarade:
det är helt ok om fattig flicka ensam i storstaden går till puben runt hörnet..
2 öl kan väl askungen sörpla i sig. och glöm inte ditt röda läppstift!
jag ålade mig i mina nödköpta byxor. ruskigt tajta. så tajta jeans har jag nog inte haft på 10 år minst!

och baren verkade kool och mondän. stella artois. det var länge sen. stella by starlight.

men de spelade gamla svenne hits, level 42 samsades med david lee roth. och rainbow. toppat med hey joe, den är ju så sönderspelad att det borde vara stora hål i det spåret på alla skivor den existerar på..
och poliisi tillkallades redan 10.30 . det hade inte hänt i hemma i byn, vad jag vet..

och jag satt i mitt hörn och skrev och verkade mystisk. en kväll i storstan.

Inga kommentarer: