lördag, november 24, 2007

nödigheter

i onsdags lönejobbade jag. det slumpade sig så att jag inte kom åt att dricka något kaffe. efter lunch börjar en märklig känsla inta min kropp. först efter 16.00 kunde jag slinka in på ett cafe för att tillfredställa mitt koffein behov. samtidigt som den urdruckna koppen når bordsduken slipper ett "ahhh!!" över mina läppar. en kaffeorgasm. på offentlig plats.

i fredags började en sån där go gubbe tjôta med mig på vagnen, om allt från göteborgsvinter till kollektivtrafik. och att det kunde ju vara mörkare och värre.
efter exil i vintermörkret i österbotten tyckte jag att det fortfarande känndes midsommarljust. i jämförelse alltså. götteborjaren var ändå vänlig att tala om var willys låg. bra att ha ett alternativ till välsorterade men dyra konsum..

Inga kommentarer: