söndag, maj 21, 2006

a taste of honey

någon gång får alla uppleva den ljuva smaken av honung.
enligt shelagh delaney´s pjäs.

smaken i min mun.
varje morgon. inte honung.
värk. sammanbitna avdommnade käkar.

andas, byt luft i lungorna, koppla in en extra livgivande lunga. spräng de två sladdriga tingestarna. sladdrigt hull. de tjänar inget till.


nu borde jag snart "ta hand om mig"färdigt.
jag har sagt vad jag skall göra, citerar ur ansökan till sinne;

" "Minnesanimering" är i skrivande stund arbetsnamnet på det projekt som ligger framför mig. Det handlar om upplevelser, hur de förflyktigas och blir till något som kan upplevas som reliefer under huden, när minnena/upplevelserna är så starka, oavsett om de är positiva eller negativa, att de dröjer kvar och irriterar. När det känns som ens personliga sisyfosarbete att försöka bli kvitt från dem. Och inte minst vemodet i att behöva tvätta bort de vackra avtrycken för att inte fastna i illusionernas dimma, utan att gå vidare. Jag vill försöka fånga tvetydigheten, och hur jubelstärkande det kan vara att frivilligt släppa in någon i sin privata sfär och hur obehagligt det kan vara då någon bryter sig in där. Mitt konstnärskap har under lång tid slingrat sig genom teman som identitet, kommunikation och mellanmänskliga relationer. "

det är bara att börja.
hey ho lets go

var vänliga och påminn mig, om jag skulle glömma bort vad som är mitt uppdrag.

Inga kommentarer: