måndag, maj 22, 2006

vatten i stövlarna

... är väl inte så farligt. assisterade och slapp vara modell.
jag fick ha lite mer kläder än sist vi var ute, gummistövlar, trosor och tröja. ljusmätare runt halsen. vatten upp på låren, så stövlarnas funktion var att inte zonterapi döda mig på stickig vass. ute i vattnet var de snarare ett handikapp.

det var riktigt varmt i vattnet. havet den här gången. men när jag varit i ca en halvtimme upptäckte jag märkliga ränder på mina ben... äckelbrunt vatten av måsbajs eller annan miljöfarlig sörja eller brun utan sol som började lösa upp sig?

och gissa hur lustigt att byta rulle i vattnet.. tycker hasselblad gjorde en bra innovation med de bytbara kasseterna, stå å skaka och få in rullen rätt.. blläää.
var säkert i vattnet evighetslänge.. i dont mean to brag.
fattades bara att sjöbevakningen tuffade förbi den lille havsfrue härjades i vattenbrynet..
yours truly, ester williams

1 kommentar:

månica sa...

har just blivit upplyst om att reningsverket ligger en bit därifrån..

inga kallsupar där inte.